Monday, November 17, 2014

.tiga.

Keluarga aku tak pernahnya tak bertiga. Entah apa yang signifikan sangat nombor tiga ni. Yang aku tau, sejak aku lahir, aku ada tok abah, mak tok dengan tokbu.

Tok abah ada 3 orang anak. Ibu (aunty aku), Mummy (mak aku), dengan Uncle Anis.

Mak Tok pun ada tiga anak; Mamu yen, aunty jah, aunty miah.

Lepas tu ada kami tiga sepupu, abang men, kak nadia dan aku.

Dan seperti biasa, dalam keluarga kecil aku, cuma ada aku, ayah, dan mummy.


Ayah,
Masa kecik dulu, aku paling takut nk tgk mata ayah kalau lepas terbuat something nakal. Benda paling scary kat dunia. Kalau la dulu aku ada chance nk snap gambar mata ayah, pasti aku kepilkan dkt sini buat tatapan kalian. Barulah sesiapa yg patutnya gi buat assignment skrg tp tetiba meh blog ni terus akan tekan X and sambung keje. HAHA!

Sekarang, kalau ayah nak marah sebab aku buat salah... mata bukan menjadi pilihan lagi. Kadang-kadang aku rindu mata garang itu. Sebab lagi senang nk deal melihat mata org yg garang compared to mendengar kata-kata org dalam hidup kita sekarang yang lebih meruntun hati. Hrmmm.

Mummy,
Masa kecik dulu, bila terdengar lagu 'My heart will go on' aku selalu teringat Mummy. Entah la sebab apa. Lepas tu jadi emo kot, boleh nangis teresak-esak dalam diam sebab rindu (dulu aku dok kat rumah tok, jumpa mummy time malam and weekends). Tengok betapa romantiknya aku. Korang kalau dgr lagu titanic ni mesti terbayang muka si DiCaprio tu kan?

Sekarang lagu tu takde maknanya lagi. Sebab aku taklah seromantik time aku kecik. Sebab time aku kecik dulu, aku rasa mcm loving your mother is the only thing that matters. But now i realized love is not only for your mother, it's everything that you are. You not only love, you demand to be loved as well. Haihhhz.

No comments:

Post a Comment